Кошик

Ваш кошик порожній

Огляд магазину

Блог

Курси, курси, курси. Але не курсами єдиними

kutsblog_002
Авторам курсів

Курси, курси, курси. Але не курсами єдиними

Як можна цікаво та ефективно навчати онлайн: гайд по створенню навчальних продуктів на освітньому маркетплейсі.
Варіантів освітніх продуктів дуже багато:
лекції, вебінари, майстеркласи, практикуми, записані курси, живі курси, міні-курси, марафони, річні програми, консультації, наставництво, менторство, коучінг, майстер групи, клуби, репетиторство, корпоративне навчання та інші.
Все залежить від вашої сфери та бажаного формату викладання. Але, загалом, всі їх можна поділити на три головні категорії:

Живе онлайн консультування

Його ще можна називати консультування, менторство, коучінг, але суть залишається тією ж: ви обмінюєте свій час, який присвячуєте одному учню, на гроші. 

Зазвичай, це – самий ефективний спосіб навчання для учня, бо викладач працює з ним індивідуально, і всі нові знання відразу адаптує під потреби учня. 

Що ж стосується викладача, то це не самий зручний формат. 

По перше, потрібно часто повторювати один і той самий базовий теоретичний матеріал багато разів різним учням. По друге, завжди є часове обмеження, через що викладач може провести заняття з обмеженою кількістю учнів. 

Тож логічним кроком по масштабуванню навчальної інформації для викладача буде створення курсу і відмова від індивідуального навчання, або значне підняття вартості такої індивідуальної роботи. 

Окрім платного консультування можна проводити і безкоштовне консультування, якщо вам потрібно детальніше вивчити свою цільову аудиторію, отримати більше практики та відгуків.

Живі онлайн курси

Якщо ви вперше створюєте свій курс, дуже бажано на початку проводити його саме у живому форматі.

З однієї сторони це – складніше, адже ви завжди працюєте у прямому ефірі і велика ймовірність непередбачуваних збоїв та негараздів у проведенні. Але з іншої сторони, живий формат проведення дає максимальну інтерактивність:

  • ви на прямому зв’язку з вашими учнями,
  • ви бачите їх реакцію, що заходить, що не розуміють,
  • можете швидко вносити потрібні зміни у програму, структуру навчання та корегувати інші параметри.

Під час проведення живих курсів, як і будь якого іншого онлайн навчання, важливо дотримуватись балансу трьох:

1 Теорія – зрозуміло та доступно донести теоретичні знання. Від простого – до складнішого, покроково викласти весь потрібний матеріал для учнів, щоб вони змогли пройти свій шлях від точки А, в якій вони зараз знаходяться, до точки Б, куди вони прагнуть потрапити в результаті.

2 Практика – для кращого осмислення теоретичного матеріалу та опанування нових навичок учень має виконувати практичні домашні завдання, за результатами яких буде зрозуміло, чи він правильно все зрозумів та чи може використати на практиці нові навички. Перевіряти ефективність засвоєння теоретичного матеріалу – за вами: тести, вікторини, вільні завдання, – на нашій платформі є різні варіанти для перевірки знань.

3 Обговорення – для кращого розуміння матеріалу важливо обговорювати з учнями, як вони зрозуміли теоретичний матеріал. В багатьох випадках учням для чіткого розуміння треба побачити, як саме в їх ситуації можна застосувати отримані знання, а для цього і потрібно відповідати на питання та влаштовувати групові сесії обговорення, адже кожен по-різному розуміє матеріал.

Записані онлайн курси

Тут все те ж саме, як і з живими курсами: важливо витримати баланс теорії, практики та обговорення, щоб учні отримали найкращий результат.

Але такий формат набагато простіший у реалізації.

Потрібно лише один раз записати відеоуроки і далі не  витрачати свій час на живе викладання. Періодично оновлювати саму програму та перезаписувати уроки за потреби.

Коли всі уроки вже записані і розміщені на платформі, ви просто надаєте до них доступ своїм учням і вони їх проходять без вашої участі.

Від вас учні очікуватимуть лише зворотній зв’язок:

  • перевіряти практичні домашні завдання, якщо вони передбачені у курсі, 
  • відповідати на запитання учнів, індивідуально або на групових сесіях (в залежності від формату чи пакету участі учня на курсі)

Додаткові матеріали

Також під час навчання бажано надавати учням додаткові матеріали, які можуть бути корисні їм у процесі навчання.

Види додаткових матеріалів:

  • Відеоуроки – надають візуальну інформацію та можуть включати демонстрацію процесів, крок за кроком пояснення та приклади. 
  • Аудіозаписи – можуть бути корисними для учнів, які краще сприймають інформацію на слух.
  • Чек-листи – щоб організувати свої дії та переконатися, що вони не пропустять важливі етапи; можуть містити кроки, пункти або запитання для самоперевірки.
  • Шаблони – щоб легше організувати та виконувати свою роботу, забезпечують однаковий стиль, ефективність та професійний вигляд результатів.
  • Кейси – реальні сценарії, які ілюструють практичне застосування концепцій та навичок, набутих на курсі. 
  • Додаткова література та ресурси – доповнюють основний матеріал курсу, поглиблюють та розширюють знання та можливості учнів.
  • Посиланні на ресурси – сервіси та ресурси використання яких допоможе учням у досягненні результатів

На нашому маркетплейсі можливо реалізувати будь-який із перелічених вище форматів освітніх продуктів.

І не забувайте, що окрім самих освітніх продуктів, обов’язково потрібно створювати освітній контент для своїх потенційних та дійсних учнів та клієнтів. Про можливі варіанти та формати додаткового контенту читайте у наступній статті.

Чи була ця інформація корисною вам?

Дякуємо за вашу участь!

Залиште свою думку тут

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *