Як просувати свій курс через соціальні мережі
Для експертів різних галузей використання можливостей соціальних платформ – це вже не вибір, а стратегічна необхідність. Вміння використовувати потенціал соціальних мереж стало ключовою навичкою для професіоналів, які прагнуть розширити свій вплив, побудувати особистий бренд і налагодити зв’язок з аудиторією.
Шлях до успіху в соціальних мережах передбачає більше, ніж просто видимість – він вимагає тонкого розуміння динаміки аудиторії, курації контенту та алгоритмів, що постійно розвиваються та формують цифрову реальність. Незалежно від того, чи ви досвідчений професіонал, який хоче посилити свій вплив, чи експерт-початківець, який прагне заявити про себе, ця інформація – для всіх.
Отож давайте з’ясовувати, як експерти можуть використати силу соцмереж.
Сила кількох
Правильне управління соціальними мережами – це ключ до масштабування.
Зрештою, сьогодні соціальні мережі є практично у кожного, і багато людей отримують інформацію саме звідти. Тому, щоб переконатися, що якомога більше потенційних клієнтів дізнаються про вас і ваш курс, вам потрібно охопити декілька соціальних каналів, адже одні сидять на YouTube, інші – в Instagram, а хтось – в Telegram. Уявіть, що ось ці канали – шматки одного пирога. Це якраз той випадок, коли ви сміливо можете собі дозволити кілька шматків і не хвилюватися про наслідки. Хоча ні, вони будуть: ширша аудиторія, яка вимірюватиметься тисячами фоловерів, а не калорій.
Також пам’ятайте про високу якість контенту, адже обмежитися власною привабливою сторінкою в Instagram – замало. Тут варто пам’ятати про свою цільову аудиторію, робити цікавий, релевантний контент і, таким чином, спонукати її до активності. Тоді ваші зусилля окупляться.
І перш ніж ми пройдемося найбільш популярними соцмережами, з’ясуємо їх особливості, сильні та слабкі сторони, дайте собі відповіді на питання:
- хто ви?
- чому цим займаєтесь?
- чого вже досягли?
Це потрібно для вибору тих самих каналів комунікації, які й допоможуть вам встановити тісний та продуктивний зв’язок з цільовою аудиторією.
Великий цифровий вибір
Наш список відкривають основні гравці цього ринку – Instagram та Facebook. З цього твердження і випливає перший плюс в їхню скарбничку – широка аудиторія: від підлітків до експертів будь-якої галузі.
Трохи статистики: відповідно до демографічних даних соцмереж, більш ніж половина користувачів Instagram – молодше 34 років, а найбільша вікова група – від 18 до 34 років (62,2% користувачів). Крім цього, Instagram все ще вдається тримати увагу підлітків (хоча з появою TikTok – складно, але про це трохи згодом).
Ці канали пропонують різні засоби масштабування:
- Нативні (репости, рекомендації).
- Платні (таргетована реклама, колаборації).
- Взаємодія з аудиторією через Direct, stories, чат-боти тощо.
Водночас, варто пам’ятати, що кабінет Meta – багатофункціональний, тому, цілком можливо, потребуватиме додаткових навичок і знань для ефективного ведення сторінок – залучення відповідних спеціалістів (SMM-ників, таргетологів тощо).
Ми уже говорили про масовість цих каналів: вони об’єднують величезну кількість тих, хто бажає навчатися, і тих, хто надає такі послуги. Якщо ваша ніша користується популярністю, а відтак має багато експертів, то згадайте вислів про лимони від життя і лимонад…
Виділяйтеся, утримуйте увагу, розвивайте канал. Як це зробити?
По-перше, будьте креативними: створіть своє унікальне експертне я, відмінне від ваших конкурентів.
По-друге, будьте стабільними – організованими та наполегливими – у просуванні себе як бренду, регулярно комунікуйте зі своєю аудиторією.
Крім цього, доведеться полюбити цифри (чи принаймні подружитися). Нарощування аудиторії неможливе без аналітики та моніторингу. Наприклад, щоб запустити навіть невелику таргетовану рекламу, потрібна робота зі статистичними даними для уникнення зайвих витрат.
На черзі у нас YouTube.
Погодьтесь, краще місце для відеоконтенту годі й шукати. Якщо у вас демонстрація тренувань, наочних результатів, відеопрезентацій і тому подібне, то ви за адресою. Це основна перевага каналу – його візуальна орієнтація.
Також, маючи понад два мільярди зареєстрованих користувачів, YouTube пропонує широку та різноманітну аудиторію. Це – друга за величиною пошукова система у світі (після Google).
Оптимізація вашого відеоконтенту за допомогою релевантних ключових слів і метаданих може підвищити видимість вашого навчального курсу.
Не варто забувати і про можливості для монетизації за допомогою реклами, спонсорства та партнерської програми. Якщо ваш навчальний канал набуде популярності, це може стати додатковим джерелом доходу.
Декілька ключових порад щодо масштабування експерта за допомогою YouTube:
- Можете створити власний канал і поринути в нього з головою: регулярно продукувати контент, проводити стріми, випускати матеріали для спонсорів каналу (з обмеженим доступом), комунікувати з аудиторією в чаті та коментарях тощо. Регулярний та цікавий контент привертає увагу користувачів, які своїми лайками та коментарями піднімають його в рекомендаціях, забезпечуючи вам популярність.
- Або ж зробити свій YouTube-канал додатковим до Telegram-каналу, наприклад. Так ви зможете не тільки застосовувати нативне просування, але й робити перехресні посилання з одного каналу в інший.
Разом з тим, варто пам’ятати про конкуренцію та перенасиченість. Великий обсяг контенту на платформі означає підвищену конкуренцію за видимість. Тут також, як і з попередніми соціальними мережами, необхідно виділитися серед величезної кількості відео, що вимагає добре продуманої стратегії просування. І команда KUTS готова допомогти вам у цьому. Долучайтеся до нашої платформи та створюйте, популяризуйте ефективні навчальні курси разом з нами!
Оскільки вже згадали про Telegram-канал, то зупинимося на ньому детальніше.
Вести такий канал є вдалою ідеєю, якщо ви – автор блогу, а також маєте сторінки в Instagram чи Facebook. Тоді ця платформа може слугувати додатковим джерелом трафіку та засобом взаємодії з аудиторією, а масштабувати її можна декількома способами:
- Безкоштовний підійде тим, хто ще не впевнений у доцільності існування такого каналу зв’язку. Для цього використовуйте свої сторінки соцмереж: зробіть пост з інформацією про канал та посиланням. Можете вдатися до взаємопіару: зверніться до адміністратора з релевантною аудиторією та запропонуйте обмін постами.
- Платний спосіб передбачає пошук у каталогах відповідних каналів та домовленість з їхніми власниками про рекламу.
Якщо ви експерт у сфері IT, HR, консалтингу, ЗМІ тощо, то радимо вам спробувати платформу LinkedIn. Щоб бути тут успішним, варто дотримуватися декількох ключових порад:
- За акаунтами – люди. Перебування в LinkedIn передбачає багато спілкування з іншими користувачами, тому важливо зберігати “обличчя” та мати гарну репутацію.
- Позиціонування. Чітко представляйтесь аудиторії: ви – експерт, ерудит чи лайфхакер?
- LinkedIn – спільнота, яка має свою культуру комунікації. Оскільки ця соціальна мережа існує для створення та налагодження професійних зв’язків, то контент і стиль спілкування тут відповідні.
- Способи комунікації: пости, коментарі, ділове повідомлення в direct, участь в обговореннях, проведення опитувань, створення подій та заходів.
На відміну від YouTube, TikTok асоціюється з короткими відео, головна мета яких – привернути увагу, створити wow-ефект.
За останній рік TikTok увійшов до трійки застосунків-лідерів, найбільш інстальованих у світі. На сьогодні цільова аудиторія цієї соціальної мережі – люди віком від 25 до 35 років.
Що ж такий формат контенту дає експерту?
- Можливість бути ближче до аудиторії. За допомогою цієї платформи особистий бренд експерта може здобути довіру і прихильність користувачів буквально з перших секунд відео, чого не скажеш про інші соцмережі.
- Відсутність обмежень у темах. У TikTok є експерти найрізноманітніших галузей. Наприклад, сфера пластичної хірургії є вузькою, проте аудиторія – якісна, хоча може бути й не надто великою.
І насамкінець варто згадати ще один візуальний канал – Pinterest, який об’єднує фото та відеоконтент. Тож якщо ви дизайнер, художник, фотограф – то це те, що вам треба. Тут ви зможете:
- Популяризувати свої роботи, які можна знайти за пошуковими словами.
- Спіймати натхнення чи просто отримати естетичне задоволення (за цим і приходять сюди користувачі).
Навіть якщо ви не творите мистецтво, проте маєте ідеї, наприклад, у створенні прекрасних квіткових композицій чи власні цікаві підходи у навчанні йозі, то сміливо відкривайтеся! Адже головне – привернути увагу та надихнути аудиторію, яка поділиться інформацією про вас.
Головне: бути справжнім експертом у своїй ніші, робити якісний контент та не нехтувати самовдосконаленням.
Сприймайте вище згадані соціальні мережі як своїх союзників на шляху до професійного успіху, адже використання потенціалу цих платформ розширює сферу застосування вашого досвіду та формує активну, лояльну спільноту, яка сприятиме безперервному навчанню. А використання інструментів аналітики допоможе краще розуміти свою аудиторію та адаптувати контент-стратегію, вдосконалити підхід для стабільного розширення бази підписників. Діліться короткими інсайдами, цікавими фрагментами чи закулісними моментами вашого курсу, взаємодійте зі своєю аудиторією за допомогою опитувань, дискусій та прямих ефірів.
Будьте Творцем, центровою точкою цього міні-всесвіту, а не його основою.
Тільки з таким підходом можна міняти себе та світ навколо на краще. Найліпше, що ви можете зробити як експерт для свого масштабування – це розвивати свій особистий бренд. Проявляйте свою індивідуальність, навчайте та сприяйте розвитку інших.
Чи була ця інформація корисною вам?
Схожі повідомлення
Пошук